29 October 2019

Linnahall

Pärast esmaspäevase "Laseri" vaatamist hakkas mul kole kahju sellest õnnetust Linnahallist. Arutatakse aastakümneid, mida küll teha selle majaga aga maja ise samal ajal lihtsalt laguneb ja hallitab.

Kui ma nüüd õigesti mäetam, siis minu viimane Linnahalli külastus toimus kuskil 2008 või 2009, kui seal esines Dima Bilan. (Pilt: Õhtuleht)


Oh, ma valmistusin Dima kontserdiks hoolega, ostsin uued riided ja kandsin esimest ja viimast korda elus jalas ühtesid väga-väga kõrge kontsaga Dolce&Gabbana saapaid.

Sel ajal oli Linnahall juba väsinud. Toolid veits narmendasid, kontserdisaal ja jalutuskoridorid olid kõledavõitud ja värvi hakkas seintelt kooruma.

Linnahalli hiilgeajad olid minu jaoks siis kui ma olin veel suht lapseke. Kõik need muusikalid, jõulukontserdid ja näärietendused. Minek Linnahalli oli alati nii pidulik. Suurest trepist üles ja siis tuli pikalt kõndida. Inimesed kõik voolasid ühes suunas, seljas ilusad riided. Kõik kiirustasid usteni. Garderoob oli ka imeline, pikad sabad liikusid nii kiiresti, jõudsid sinna lookleva leti juurde ja andsid ära oma mantli ja saapad. Sest Linnahalli tulek tähendas alati seda, et saapad vahetati välja kilekotist välja võetud pidulike kingade vastu.  Pärast garderoobitoiminguid sai jalutada mööda koridori ja kiigata alla saali ja lavale. Rahvast oli alati tohutult, käis mõnus melu. Kõige parem hetk oli muidugi oma kohale minek. Lapse jaoks oli tool ikka hiiglasuur. Ja siis see imeline liikuv sein, mis alla langes, kui etendus hakkas. Jah, mu mälestused Linnahallist on helged ja hirmus kahju on seda maja niimoodi väsimas näha. Võtab ära võimaluse taasluua seda lapsepõlve meenutust.

Ma ei tea midagi ehituskvaliteedist, arhitektuurist, linnaruumi kujundamisest aga andke andeks need arhitektid, kes arvasid et Linnahalli asemel oleks kena luua varemepark! Mida perset. Ilmselgelt ei ole noortel arhitektidel ühtegi mälestust hiigelaegade Linnahallist. Minu jaoks oleks normaalne kaks varianti: kas samal kujul korda teha või üldse maha lammutada. Koht on ju hea ja sinna saaks midagi sama ilusat ja uut ehitada. Mitte mingi ilge varemepark. Need, kellele Linnahall midagigi tähendas, ei soovi kindlasti seda hoonet varemepargina näha. Olgu see idee nii innovatiivne ja kaasaegne kui tahes.




No comments: