18 November 2007

Õnnelik on see mees, kes võib abikaasana panna oma käe mu pea alla...

On olemas mees ja naine, kes oma 40. pulma-aastapäeval vaatavad teineteisele silma, nagu nad näeksid teineteist samasugustena, kui aastate eest. Armastus ei märka kortse, halli juustes või muid sarnaseid tähtsusetuid pisidetaile. Armastus näeb ainult inimest, kelleta sa elada ei saa. „Kibe“- karjujad näevad neid kahte õhetavate põskedega ja veidi häbelikultki teineteisele suud andmas. Tähtpäeva kõnet julgevad pidada vähesed, vaid need kellel, on ligilähedane kooselukogemus või need, kes on seda armastust arvestatav hulk aastaid kõrvalt näinud. Ja mida seal ongi rääkida. Mina suudan vaid vaikse imetlusega jälgida – kust tuleb see kooselamisetarkus?

Sest mina suudan mehe, keda tunnen vaid mõned päevad ja mõned kohtumised, panna küsima mu käest tõredalt, et „kas sa pead kogu aeg vastu vaidlema ja jäärapäiselt enda tahtmise järgi tegema?“ Jah, pean küll. Ja kui Sa niimoodi juba küsid, siis ma ei usu, et me vaatame teineteisele 40 aasta pärast silma. Sest ma ei muutu, ma olengi selline. Armastav inimene ei näe teise vigu – ei vaidlemist, ei välimust, ei automarki.

Sa näed ainult inimest, kelleta sa ei saa elada.

2 comments:

Olev said...

eks enda vigadele mõtlemine on ju rumal... kooselamiseoskus eeldab ikka mõlemalt poolelt empaatiat

Triinu. said...

kooselamise tarkust - armastav inimene näeb teise vigu küll. aga ta näeb ka enda omi. ja võtab teist inimest sellisena nagu ta on. ka armastavad inimesed ajavad üksteist mõnikord närvi. aga nad analüüsivad selle põhjuseid, mitte ei süüdista teineteist.
armastav inimene näeb teise muret ja aitab. kui kallima värvlivahe paisuma hakkab, siis armastav inimene teeb ettepaneku hakata koos trenni tegema või koos tervislikumat toitu vaaritama (versus teistsugune suhe, kus partnerile ette heidetakse, et "sa oled nii paksuks läinud").
armastav inimene laseb teisel enda peale karjuda kui teisel on väga-väga paha päev olnud ja ta lihtsalt ei saa teistmoodi. ja kui teine on lõpetanud, siis ütleb: "sul oli vist tõesti paha päev. aga mina ei ole selles ju süüdi." armastav inimene hoolib sinust niipalju, et juhtida su tähelepanu nii sinu voorustele kui puudustele ja aitab sul näha terviklikku pilti endast. Armastav inimene ei käi ringi roosad prillid peas ja ei mõtle, et tema kaaslane on ideaalne.
Tema kaaslane on lihtsalt see, keda ta armastab. Koos kõigi tema vigadega.

ja nii edasi.....