07 March 2007

Sõpruse Puiestee Filmivestival

Alates 06. märtsist kuni Videoplaneti hullumaja kampaania lõpuni kestab minu kodus SÕPRUSE PUIESTEE FILMIFESTIVAL. Filmiprogramm on täiesti ettearvamatu ja eelinfot kava kohta ei anta. Küll aga saate lugeda juba vaadatud filmide kohta.

1. “ Saatan kannab Pradat” – Väidetavalt komöödia ainult, et mina ei naernud kordagi. Pigem oli kurb. Kurb inimeste pärast, kes arvavad, et töö ja karjäär tähendavad elus kõike. Ja et eduni jõuab ainult läbi valu ja vaeva. Filmi päästavad võrratu Meryl Streep ja paralleel mu enda praeguse tööga. That`s all.

2. “ Metsik loodus” - Tegu on hr. Disney multifilmiloominguga. Kirkaim tegelane koaalakaru Nigel, kellele on hääle andnud Eddie Izzard. Suuresti selle tegelaskuju, ja lapse rõõmuks muidugi ka, olingi nõus seda filmi vaatama. Nigeli suust tulid ka filmi parimad naljad – “Sprechen Sie koala?” Ahjaa, üks sporditarkus ka filmi kõrvaosatäitjatelt – “Sõnnikurulli veeretamine ajab kanni trimmi”.

3. “Uus maailm” – Uskumatult ilus ja hingematvate kaadritega loodusfilm, taustaks mitmekordse Oscari-võitja helilooja James Horneri muusika. Ja lisaks muidugi ka Armastus kauni indiaani neiu Pocahontase ja kapten John Smithi vahel. John Smithi mängib kõikide naiste maiuspala – tõeline tätoveeritud alfaisane Colin Farrell. 130 väga nauditavat minutit minu elus.

4. "Minu endine superpruut" - Kui filmitutvustus ütleb, et "Matt purustas Jenny südame. Jenny kavatseb purustada Matti täielikult", siis peaks see ju filmi sisu osas üsna ettevaatlikuks tegema. Aga asi oli ilmselt hilises kellaajas ja mõningases sõiduväsimuses, et see film DVD-mängijasse sisenes. Parim üllatus - Eddie Izzard! Kahjuks küll suht kahvatus rollis. Paralleel filmi ja reaalelu vahel puudub - mina lähen lahku suure nutuga, mitte käed rusikas. Võibolla peaks kord seda bitchi ja kättemaksu varianti proovima? :)

5. "The Matrix Revolutions" - Kuigi alul arvasin, et jubanähtud filme käimasoleva festivali raames ei vaata, tegin siiski erandi. Tasakaalu huvides. Matrixit pole vist mõtet kommenteerima hakata - kes on näinud, see teab isegi ja kes pole näinud - too bad...

6. "Solaris" - Ma ei ole suur ulmesõber aga see film on küll nii suurepärane ulme, et ajas mul aju täiesti keerdu. Kvantfüüsika ja meele peegeldus reaalsusesse. Me näeme enda ümber ainult seda, mida me tahame näha või mida me oleme harjunud nägema. Meil kõigil oleks vahel vaja vaadata elu läbi Solarise perspektiivi. Boonuseks Georg Clooney ja paar imeilusat hetke tema alasti keha.

7. "Mõru kuu" - Alla 18-a keelatud :)
Üks legendaarsetest Roman Polanski filmidest. Polanski filmid on küünilised, täis meeleheidet, pessimismi, pettumust maailma humaansuses. Polanski tegelased käituvad perversselt, ometi tõepäraselt, olles väljas oma huvide eest, kas seksuaalsest ihast või materiaalsest ahnusest. Film on pärit 1992. aastast ja Hugh Grant on poisikese- moega.

8. "Kokkupõrge" - Külmavärinaidtekitavalt ja nutmaajavalt hea film Inimestest. Muusika eest võtan mütsi maha.

9. "Päevaraamat" - Film, mis toetab minu teooriat sellest, et armastus on olemas. Tuleb see ainult ära tunda. Ja julgeda sellele järgneda. Kõik muu tuleb iseenesest.

10. "Superman tuleb tagasi" - Kui tegevus oleks toimunud Eestis, süüdistataks Supermani raudselt eraviisilises jälitustegevuses vastavalt Karistusseadustiku §-le 137 ja karistataks rahalise karistuse või kuni kolmeaastase vangistusega. Ei ole siin midagi röntgenpilguga läbi majade vahtimist. Ja kuna filmi jooksul selgus, et Supermanil on poeg, siis on oodata veel palju toredaid Supermani seiklusi ja filmi järgesid.

11. "Kohv ja sigaretid" - . Ma üldse imestan, et selline film Videoplanetis oli. Tegemist on must-valgete lühifilmide jadaga. Filmi tegelased joovad kohvi, suitsetavad ja räägivad. Tunne oli sama nagu istuks ise kohvikus ja jälgiks kõrvallauda. Suitsuisu tekkis ka millegipärast. Tegelased nii nautisid kohvi joomist ja suitsetamist sinna kõrvale. Hea tarkus kõrva taha panemiseks - miks on tore juua kohvi enne magamaminekut: siis tulevad kiired unenäod..nagu ralliautoga sõidaks kõigest mööda.

12. "Jutud käivad.." - Päikeseloojang paistis sulnilt mu aknasse ning oli just õige hetk ühe paduromantilise filmi vaatamiseks. Kuigi kas paduromantikaks liigitub film mehest, kes on seksinud nii ema, vanaema kui ka tütrega?
Aga Jennifer Aniston ütles filmis nii ilusti oma advokaadist peigmehele: "Ma ei tulnud sulle ütlema, et ma ei saa ilma sinuta elada. Ma saan ilma sinuta elada. Ma lihtsalt ei taha."

13. "Öine patrull" - Kui siiani seostus mulle sõnapaar "Nochnoj dozor" peamiselt Pronkssõduri valvamisega siis juhtus see lihtsalt minu teadmatusest. Tegelikult on tegemist Venemaal väljaantud bestselleri vägagi hollivuudiliku ekraniseeringuga. Aga liiga hollivuudiks minekut takistavad õnneks mõned ehtvenelikud elemendid. Näiteks sõidab patrull ringi palju vingema leegiheitjaga kui mul.
Hoiatus: Naised, ärge seda filmi üksi vaadake.

Lõpp.

No comments: