10 June 2019

Üks projekt

Loen suure  huviga üksikema Kadri rahapäevikut, FB Kogumispäevikut ja teisi sellelaadseid rahaga paremini ümberkäimise õpetusi.

Mul tekkis selle aasta algul vajadus aasta lõpuks kokku koguda 1500 EUR. Palju mul tänaseks reaalselt kogutud on?


3,67 EUR!



Tegelt vahepeal oli rohkem ka. Aga tänaseks on kujunenud situatsioon, kus kõik ressursid kuluvad igakuiste maksete teenindamiseks. Situatsioonil on kaks põhjust  1)  uus ametikoht, kus mul on väiksem palk  2)  pere teise palga ärakadumine (koos mehega)

Kui kõik laenud, arved ja vajalikud kulutused kokku lüüa, jääb iga kuu reaalselt puudu 500 EUR. Puudu sellest, et maksta ära kõik vajalikud asjad. Ehk et iga kuu tuleb jumal teab kust juurde genereerida see summa. Kui seda asja nüüd positiivse külje pealt vaadata, siis minus on täiesti ainest kolme kuuga see 1500 kokku ajada :D

Kõige huvitavam küsimus on muidugi see, et kuidas ma genereerin seda 500 EUR-i? Ausalt öeldes kindlat retsepti polegi. Üle poole summast on siiani tulnud poja isalt. Kahjuks on selle summaga nii, et kunagi ei saa selle peale 100% kindel olla , samuti pole teada, millal see laekub. Nii umbes 200 EUR/ kuus laekub minu hobi pealt. Märkimisväärne summa laekus eelmisel kuul ühe kirjatüki abistamise eest ning nipet-näpet laekub erinevate üleliigsete asjade müügist. Nagu eeltoodust näha, ei ühtegi kindlat lisasissetulekut.

Variandid, mida ma kaalunud olen:
  • palgatõusu küsimine - no ma olen ehe näide sellest statistikast, et naised ei julge küsida palka ja sellepärast teenivad vähem ka. Ma ei oska seda teha. Aga tundub, et oleks viimane aeg seda teha. Argumendid - praegu teenitava palga eest leian ma suht iga kell palju rahulikuma töökoha. Vastuargument on muidugi see, et tegelikult mulle praegune töökoht meeldib, töö on huvitav ja inimesed toredad. Tundub, et kõige mõistlikum variant oleks paar kuud veel pingutada ja ennast heast küljest näidata ja sügisel palgatõus teemaks võtta. Sest mul on juba ette teada, et sügisest kulutused tõusevad veelgi - poja eelkool ja trenn.
  • uue töökoha leidmine - aegajalt ikka vaatan CV Onlines pakkumisi.
  • hobi pealt sissetuleku suurendamine - siin on põhiprobleem aja puudumises. Jõudumööda pühendan sellele aega nii palju kui saan. Aga peaks palju rohkem. Võibolla peaks isegi mingit eesmärgid seadma. Ja sotsiaalmeediat palju rohkem kaasama. Peaks, oleks, saaks - selliselt kaugele ei sõua. Mis mind takistab? Heade ideede puudus peamiselt. Ja head ideed paha tujuga ei tule.
  • Investeerimine - pole, mida investeerida. Bondoras on 10 EUR, aastatootlusega u 23%, portfelli värtus 12 EUR,  väljamakstav summa 0,29 senti. Nii et kui oleks pannud 100 EUR siis oleks näe 2,90 nagu maast leitud. Kui mu matemaatika nüüd õige oli, mida ma eriti ei usu.
  • Lisatöö leidmine - paar päeva kaevasin Goworkabitis. Täiendasin oma profiili ja uurisin tööpakkumisi. Järeldus on see, et päris kindlat lisasissetulekut see samuti kaasa ei tooks. 
  • Blogi pealt sissetuleku suurendamine - selleks ma peaksin palju rohkem kirjutama, lugejaskonda suurendama, saama näo ja nimega blogijaks, sest anonüümset blogijat ilmselt ei kallata üle koostööpakkumistega. Ma ei taha oma isiku abil blogida. Niigi jätan viimasel ajal suht paljudest asjadest kirjutamata, sest paljud mu tuttavad ja sõbrad loevad seda. Tegelt olgem ausad siiski, ma ei taha halbadest asjadest blogida aga head sünnib hetkel elus nii vähe, et selle najal ma blogi püsti ei hoiaks. Mingit reklaamisente tiksub, mõne aasta pärast ehk saab ka summa selle miinimumsuuruse kätte, mis lubab selle välja võtta.
SEB-s tekitasin endale rahapäeviku. Sealt näeb tegelikult päris hästi, kuhu kulub ja kust saaks veidi koomale tõmmata. Esimese asjana muidugi töökoha lõunasöökidelt. Arved on ühed keerulised asjad, mille pealt ma ei oska kokku hoida. Näiteks vesi või elekter. Ok, väiksemas vannitoas on põrandaküte välja lülitatud ja mõnda aega tagasi lülitasin välja vannitubade venilatsiooni, mis huugas 5 aastat järjest ühtemoodi. Vaatab, mis muutub. Hetkel kõik samamoodi. Suvel on õnneks ka tubade küte maas ja tuled ei põle. Vee osas meil kokkuhoidu väga ei ole ega tule. 

Kui keegi teravama pilgu või geniaalsema mõtlemisega oskab soovitada  mingeid paremaid rahateenimise variante või jagada soovitusi, siis olen suur kõrv. Ma ei jaksa enam igapäevaselt paanitseda ja öösiti hirmuunenägusid näha. Lisaks oleks ikkagi vaja see 1500 EUR-i  kätte saada.


PS. Vaatamata igasugu majanduslikele teemadele toetus Annabeli heaks tehtud. Tee sina ka.

No comments: