27 September 2020

Hambahaldjale peksa

 Kui oma arust teed kõike õigesti.... Lased lapsel kraanivett juua toidu kõrvale, mahlu ja limonaade põhimõtteliselt koju ei osta, sest oled näinud kunagi väikelast pruunide hambajuppidega ja ema imestust, et kas limonaadi ei võigi laps juua. Kui valid poest väikelapsele oma arust kalli ja kvaliteetse hambapasta ja odava laiatarbekauba poole üldse ei vaatagi. Kui käid lapsega järjepidevalt hambaarsti juures, vaatamata sellele, et midagi teha ei saa, aga natuke kontrollida saab, sest laps kardab nii hirmsasti.

Ja siis avastad jäävhammaste tulles, et lapsel on suure tõenäosusega fluoroos.

Fluoroos pidavat tulema joogiveest või hambapasta söömisest väiksena. Tundub, et ma olen absoluutselt kõike valesti teinud ja sellega rikkunud oma lapse ilusad hambad. Ma tahaks nutta natuke. Õigemini isegi palju. Õnneks sain hambaarsti juures ühe hea uudise ka, lastele on narkoosiga hambaravi tasuta. Järgmine kord üritame arsti juures hammastest röntgeni ära teha siis saab mõelda, mida ja kuidas edasi ja mis seal suus üldse toimub. Ilmselt tuleb üks narkoosilaks ikka kätte saada, mis sest et seegi pole väga kasulik.

Mul endal on suht korralikud hambad. Elus olen pidanud ainult väikseid auke parandama ja ühe juureravi üle elama. Ja mu lastel on häda häda otsa, selle peale kuluvast rahast rääkimata.

Tuleb vist hambahaldjalt kõik need mündid tagasi küsida, mis ta mu laste hammaste eest sai.

1 comment:

kertu said...

Mul on ka ühel lapsel 3- aastaselt "laksu" alla hambaid parandatud. Umbes pooleteise aastaselt need hamba jamad algasid ja siis ainult üks jama teise otsa oligi.
Aga...peale seda, kui tal eemaldati mandlid...4-aastaselt....on tal hambad terved.

Mis muidugi absoluutselt ei tähenda, et su lastel peaks olema sama asi, aga päris kindlasti ei sõltu alati kõik sellest....kui õigesti või valesti meie asju teeme.