27 September 2010

Lugu sellest, kuidas halb teenindus võib kõik ilusa ära rikkuda

Vilets teenindus teeb mind alati hästi kurvaks. Võtan seda kohe isiklikult. Ja pärast mõtlen tükk aega veel, et millega ma sellise teeninduse küll ära teenisin. Kuigi mõistusega võttes saan aru, et viga pole kunagi minus vaid teenindajas. Ma ei ole kunagi see, kes marsib torssis näoga ja jalaga ust lüües sisse.

Käisin eile õhtul mõnulemas Meriton Spas. Esimest korda. Kummaline teenindus sai alguse juba vastuvõtuletis. Otsa ei vaadanud mulle keegi, küsimusele, "kas teil mõni sooduskaart kehtib?" sain konkreetse vastuse "hetkel ei kehti mitte ükski kaart!". Iseenesest ju viisakas vastus, kui niimoodi kirjapandult lugeda eks. Aga tunde tekitas küll sellise, nagu oleksin hullult rottida tahtnud seal luksuslikus spaas ja vaat et tasuta sisse pugeda nende tähtsasse asutusse. Ootasin ka pärast piletimüümist kerget käeviibet sissepääsu suunas. Kuni siis üks spast väljatulev klient juhatas meid peidetud ringkäigule sissepääsu suunas.

Nii pisikesed asjad, eksole. Aga krt kuidas rikkusid meeleolu. Spa on ju tegelikult armas ja hubane. Aga sellises meeleolus hakkasid kõik pisiasjad silma torkama. See, et riietusruumi põrand oli must ja pikki juuksekarvu nähtavalt täis, et dushiruumid ei olnud puhtad, et basseinide vesi oli veidi jahe,et baaris oli jäätisekokteili tegemiseks ainult maasikajäätist...

Õhtu aga päästis hiilgavalt Mademoiselle kohviku müüja :) Tõeliselt armas ja tore neiu, kes müüs meile kojuvõtmiseks karbitäie parimaid kooke, lisades asjatundlikke soovitusi.

Aga kas ma lähen hea meelega tagasi Meriton Spasse? Ilmselt mitte. Ma ei välista, et ma satun sinna kunagi tagasi, ja siis juba suht madalate ootustega. Seni eelistan iga kell Tallink Spad.

10 comments:

soodoma ja gomorra said...

mulle sa seletama ega end õigustama ei pea.
oled mulle selleks piisavalt lähedal.
Mina nördin koos sinuga, sest kuulen/näen kirjapandu taha.

Ja imestan, et millal ometi hakkavad omanikud aru saama, et inimesed on olulisemad kui asi ise.
kõik saabki alguse juba vastuvõtust.

J said...

Et siis hääletoon oli halb ja ei aimanud õhust, et sa ei tea, kuhu minna.

Päris hirmus teenindus tõesti :D

LegaalneBlond said...

Ma teadsin, et meeste jaoks on teenindus nagu hane selga vesi, olgu see halb või hea - vahet ei ole. V.a ilmselt autoteeninduses, kui nende autole liiga tehakse. Või kui kõrtsis sooja õlut pakutakse.
Mistõttu ma üldse ei loodagi, et mõni meesoost isik mu kogemusest aru saaks.

J said...

aa, et ta kuidagi naiselikult halvasti teenindas ja mehed ei saagi sellest aru saada.

No siis küll.

Kaur said...

Jaanus, Spa müüb sisuliselt mõnusat äraolemist, naudingut, luksust. Seal ei pea teenindama "normaalselt" ega keskmiselt, vaid just nii, et kliendil oleks mõnus ja hõljuks pilvedel ja tahaks veel (ja veel ja veel). Ja lisaks peab kliendi soovi ka ära tundma - kui sina näiteks eelistad ise orienteeruda, siis hea teenindaja tunneks selle ära ja laseks sul maja mööda ekselda. Aga L.B. ilmselt ei eelistanud.

Blogipidaja, mina usun, et saan su kogemusest aru :)

LegaalneBlond said...

Jaanus: Misiganes :))
Mõistab see, kes mõistab. Oluline oli emotsioon, mis oli piisavalt tugev, et tahtis kirjapandud saada.

Ehk et klassika - Mina olen terve naine, ma tahan kõike seda saada! Hoolitsust, hellust, sõbralikkust jne.

Anonymous said...

Tead Jaanus, elementaarne viisakus, sõbralikkus, kliendile naeratamine (jah, tõesti!) võiksid olla sedatüüpi ettevõtetes (tegelikult igal pool) normaalne praktika. See on ju niiii väike asi, aga samas tekitab kliendis meeldiva tunde ja soovi tagasi tulla. Ja asjad ei muutu seni, kuni on inimesi, kelle arvates ongi ok, kui sulle nähvatakse. Selle koha pealt on Eestis ikka kõvasti arenguruumi ja ennekõike teavad seda need, kes on hea teenindusega kokku puutunud nt USAs.

↔e said...

Juhuu! Mina kui eriti kriitiline teenindatav ja väga kõrgete ootustega ses osas kujutan ette, kuidas need detailid siis teravamini silma paistsid, kui nad muidu oleks ehk hea tuju varju jäänud.
Meeste puhul kehtib jaaa autoteeninduse värk ja õlleteema!
Ja Anonymous, mina olen USAs elanud ja reisinud ka. Tuleb tunnistada et sul on õigus, kuid ka seal leidub erandeid ;) Väga tüüpiline on jätkuvalt telefoni otsas pläkutada, kui mõni klient proovib maksta. Jne.

Blond, ma loodan, et järgmine spaakülastus on juba positiivsem! Sa oled minu Spaa-Guru :)

Totu Kuul said...

Ma olen Meriton SPAs käinud ca 5 korda, alates avamisest ja mulle ei meeldi Meriton SPA. Baaris on valik puudulik, vesi basseinis on ALATI külm, osad ruumid on PIDEVALT remondis ja selle kohta ei jagata infot sisenemisel jnejne. Lisaks sellele on tegemist haige ruumiplaneeringuga. Ainus hea asi on soolasaun - ainus Tallinnas, ja ka seegi on tavaliselt jahe:)

LegaalneBlond said...

Ja mul on piisaval hea nina, et esimese korraga aru saada, et see spa ei kõlba :) Ainult soolasauna eest piletihinda maksta on mõttetu. Sama protseduuri saab imehästi koduses vannispas meresoolaga teha.