04 November 2007

Halvad mõtted kahjustavad tervist

Ärkasin hommikul selle peale, et Siim-poiss aevastas mulle näkku nii, et tatti pritsis. Vähemalt oli kell juba 10. Kell 7 oleksin ma ilmselt hullult vihastanud. Selg oli nii kange, et kohvikeetmiseks pidin end voodist tõusmise asemel välja veeretama.

Ma olen nüüd juba mitu päeva mõelnud, lugenud ja internetis surfanud, et saada vastuseid küsimusele – kuidas tervist parandada. Seda, et käes on järjekordselt novembri algus, andis mu organism igati väärikal moel tunda. Ütle siis veel, et kehal puudub mälu…

Louise L. Hay on kirjutanud ühe vahva raamatu pealkirjaga „Tervenda end ise“. Raamatus on väike ülevaade haigustest, nende tõenäolistest põhjustest ja tervendavatest enesesisendustest. No näiteks kiilaspäisust põhjustab hirm, pingeseisundid, püüd hoida kõiki otsi enda käes, usu puudumine elu loomulikku kulgu. Oma haiguste põhjuseid lugedes, näen, et olen samuti hulga hirmude küüsis. Näiteks herpese juures on kirjas, et põlen soovist hädaldada ja viriseda, palju allaneelatud meelekibedust. Tuleb tuttav ette?

Tean seda, et paljud haigused tulenevad (valest) mõtlemisest. Ja kui kuskilt valutab või annab tunda, oled ise palju nö vaeva näinud, et probleemi füüsilise avaldumiseni jõuda. Ükski halb mõte me peas ei lähe ära jälge jätmata.

No comments: