15 June 2007

Varahommik loomariigis


Võtsin end sellel aastal kokku ja käisin ära varahommikusel ekskursioonil Tallinna Loomaaias. Kuna ma pole just kõige kirkam ärkaja ja hommikuinimene siis nõudis see üritus veidi pingutust, et tõusta tööpäeva hommikul kell 4.00. Aga ekskursioon oli seda väärt ka.

Ringkäiku juhatas hr. Turovski isiklikult ja tegi seda nii huvitavalt, et olin nõus vaatama imetledes kõiki neid erinimelisi kitslasi, eeslikuid ja muid kabjalisi, kelledest ma muidu rahuliku südamega mööda kõndisin. Turovski rääkis isegi miski Siberi kure nii huvitavaks, et vaatasin põnevusega isakure võitlus- ja ähvarduspoose pesa ja emase paarilise kaitsel. Ja muide, vajalik elutarkus loomade elust – emaste isendite kehakeel on palju paremini arusaadav ja loetavam, kui isaste oma. Seetõttu saadetakse näiteks miilude karjas ohu korral emased loomad esirinda, et nad saaksid demonstreerida, kuidas reageerida – põgeneda või süüa rahulikult edasi.

Amuuri lumeleopardi nägin ka lõpuks ära. Siiani olin päevasel ajal vaadanud ainult tema uhke puuri floorat ega näinud leopardi sabaotsakestki. Ilus loom oli ta küll.

Pildistamist ma alles õpin, nii et ei hakanud loomi oma katsetustega häirima. Küll aga oli üks hüljes sedavõrd vastupandamatus poosis, et tegin temast nii hea pildi, et ta võiks omale selle ratesse üles panna, kui tal konto oleks.

Järgnev tööpäev oli üsna unine ja hommikune entusiasm muundus kiiresti uneihaluseks, mis oli mu väljendusrikkast näost üpris selgesti väljaloetav. Aga ikkagi, suvehommikud on võrratud.

No comments: