09 June 2007

Haapsalu, mu arm.


Annaks kohe midagi suurt ja ilusat inimesele, kes mõtles välja Haapsalu linna. Kui keegi mu käest küsiks, mis linn mulle Eestis meeldib, siis vastan ma une pealt, et Haapsalu. Alati. Raudselt.

Haapsalu fluidumit on raske sõnadesse panna, seda peab tunnetama. Lihtsalt sõidad sinna, paned auto lossiplatsile seisma ja hakkad kõndima suvalises suunas. Nii kui kõndima hakkad – algab chill.

Igasugu asju hakkab juhtuma. Kõlakoja ees tantsivad rahvariietes poisid kepitantsu suvehooaja alguse puhul. Promenaadi otsale ehitatakse korterelamut imelise vaatega merele, milles elamisest ma võiks unistada päevade kaupa. Jahtklubi šokolaadisuflee koos jäätise ja vaarikatoormoosiga lihtsalt sulab suus. Väikese viigi äärde on tekkinud uus kohvik, mida tuleb järgmisel Haapsalu-käigul kindlasti külastada. Linnast ära sõitma hakates võid lossiplatsi ringil rahulikult mootori välja suretada, sest ringi on hõivanud pulmarong ning heledahäälsed naised laulavad noorpaarile laulu sellest, kuidas viin on kibe.

Nii chill on lihtsalt olla, et töö ja muredega vaevatud süda hakkab suisa valutama suurest vabadusest.

No comments: