27 June 2017

Raha tuleb, raha läheb



Mul tuli täna äkki oma viimaseid 5-euroseid lehvitades ja ära kulutades meelde, et lugesin hiljuti Mai-Liisi lugu sellest, kuidas enne kuu lõppu raha otsa saab (LINK)  Minu viimased 10 eurot läksid täna näiteks nõukaaegse esmaabi karbi ja Karu Aabitsa peale. Esmaabikarp  oli nö investeering ja läheb kohe internetipoodi müüki. Aabits on lapsele tähtede õppimiseks. Veel on mul vaja osta.eest paar asja välja osta aga hetkel pole nende jaoks ressurssi, õnneks on müüja väga tore ja mina juba vana klient. Sellega seoses tuli mul äkki vana lugu meelde, kuidas ma oma Superkangelasega kunagi riidlesin - et perel raha otsas ja tema surfab osta.ee-s ja sebib mingeid asju sealt endale. Et kurat, enne vaja arved maksta ja siis alles šoppama hakata. A mis ma ise nüüd parem olen, mõtlesin äkki :)

"Raha otsas" on minu jaoks täiesti normaalne eluolukord. Tihti juhtub lausa nii, et keset kuud ja peale arvete ära  maksmist ongi konto praktiliselt nullis. Ja siis hakkab peale üks Suur Leiutamine, kust raha juurde saada. Näide elust: leidsin sekkarist kvaliteetse ja kaasaegse käekoti, maksin 5 eurot, müüsin selle maha 35 euroga. Vaat selline viru ärikas olen :D

Sääste mul pole. Lihtsalt pole, mida säästa. Täna hakkasin korralikuks ja avasin pangas kogumishoiuse. Kandsin sinna täpselt 49 senti...

Samas, lapsed on söönud ja riided seljas, lastekaitset informeerima ei pea. Peaaegu kõik arved on makstud ja Telia TV töötab. Juuksuris ja tehniku juures käin iga kuu, need on mu elutähtsaimad kulutused. Vahel käin restoranis ja kinos ka, kuid pigem eelistan kodus süüa ja juua ja filme vaadata. Raamatud tulevad peaasjalikult raamatukogust. Reiside pealt olen täiesti kokku tõmmanud - noh, Soome, Läti ja Rootsi ei lähe reiside alla :) Veits murekoht on garderoob - tööl peab siiski viisakas välja nägema, eriti kui arvestada, et ma ei teeni just väikest palka. Samas riiete peale kulutamine on no niii mõttetu.

Mille peale mul siis kulub? Ma ei saagi niimoodi üheselt kokku võtta, sest mul kulub iga kuu erinevatele asjadele. See kuu näiteks maksin natuke võlga, käisin kaardimoori juures ja siis jaanipidustuste ajal V-spas. Eelmine kuu oli üle pika aja üks soojamaa puhkusereis ja üks Rootsi-reis.

Aga ma ei nimeta ennast iialgi halvaks majandajaks. Lausa vastupidi! Leian, et ma olen supermajandaja. Ma saan hakkama. Isegi kui ma pean kombineerima ühelt kontolt 2 eurot teisele kontole, kus on 3 eurot lihtsalt sellepärast, et saaks 5 eurot automaadist välja võtta. 5 euro eest saab korraliku toidupoekäigu teha küll.

Minu jaoks on raha energia, las lennata. Iga kell kulutan enne emotsioonide saamiseks või emotsiooniostude peale. Ja olgem ausad, kui vahepeal on ikka täisroti elu siis selleks, et end taas täisväärtusliku inimesena tunda, on lihtsalt vaja mõned kümned või isegi sajad lendu lasta. Mina lasen rahaenergial vabalt voolata, küll tuleb juurde õigel hetkel. Siiani on tulnud ka. Otse loomulikult võiks raha palju rohkem olla, alati võiks kõike rohkem olla. Aga heaks eluks on mul piisavalt. Vähemalt täna.




No comments: