04 March 2010

Kadunud vanad asjad

Sofi raamatu ja Kosmose-tuubiga mul tulid vanad ajad meelde... :)

Tahaksin koju endale seda kolme klaaskoonusega mahlahoidjat, kust vanasti poodides mahla müüdi. See, kust sai tomatimahla ilma soolata ja letil oli kaks klaasi - ühes sool ja teises helepunane vesi.


Tahaks seda päris õiget šerbetti, mida lõigati suurest kamakast ja mille ostmiseks tavaliselt raha ei jätkunud. Kallid ja defkad olid Krakovi küpsised - imeline maius. Vahel harva leiab neid nüüdki, aga pole enam päris see.


Orissaare saia tahaks - siuke suur valge päts, natuke magusa maitsega. Võiga täiesti jumalik.


Tahaks metallpurgis kohvi ja kakaod - ema käest võis peksa saada, kui ta avastas, et seda hinnalist asja otse purgist lusikaga sõid. Minu arust oli aga selle veega segamine puhas raiskamine.


Lapsele tahaks nuusutada anda seda Krja-krja šampooni, et ta teaks, mismoodi lõhnas tema ema lapsepõlv.


Ja siis tahaks minna sinna pitsabaari, mis vanasti oli umbes Gonsiori-Pronksi nurgal, kus praegu on vist mingi Aasia-koht. Ja Pärli kohvikusse, kus saiakesed-koogid olid kohvikulaua kohal riiulil vabalt võtmiseks.

4 comments:

madli said...

mmm, orissaare sai.... keegi kunagi ei tahtnud osta mulle, kuna see oli magus:D

LegaalneBlond said...

ega meilgi ei tahetud eriti osta :) ka sellepärast, et magus oli ja sellepärast ka, et see vist oli veidi kallim.
Eks ta sellepärast ongi nüüd selline unistuste sai.

mama de montagne said...

Appi kui hea see krja-krja lõhn tuli mulle kohe ninna! Kehal on ikka hea lõhnamälu :)

soodoma ja gomorra said...

šerbetti ma ei söönud kosmost samuti mitte, orissaare saiast ei tea midagi.
metallpurgis kohvi ja kakao mitte mingit mälestust ega emotsiooni.
kkrja-krja shampoon, mis see veel oli?

kohvikutes ma vist ka ei käinud igal juhul ei löö selline vaatepilt silme ette.

kui mina saaks, siis sooviks kuldkalakeselt tagasi kolmnurksed piimapakid ja kevade esimest värskete kurkide maitse ja lõhna.

ning üleüldse, palju-palju rohkem kui lapsepõlve asjadest tunnen puudust sellest suurest rõõmust, mida nüüd rahaga kõike osta saab.

nagu õnnepalu oma paradiisis õigesti kirjutas - raha teeb kõik asjad ja kohad ühesuguseks.