18 May 2010

Saiavormi kuningannad

Elas ükskord üks Lemmikbeib, kes pröökas, et tema ei kavatse ja ei hakka kavatsemagigi mitte ainsamalegi mehele süüa vaaritama. Mees vaaritagu ise kui tahab ja siis pesku sama soojaga ka nõud kõik puhtaks :)

Okei, ütlesin mina, elutark naine. Ootame, vaatame. Ja ära jõudsin oodata selle aja, kui Lemmikbeib nädalavahetuse varahommikutel esimese asjana turu peale tormab toidukraami kokku ostma. Ära jõudsin oodata selle aja, kui ma Beibule retsepte oma kuldvarast jagada sain või teda telefoni teel õpetasin, kuidas seenerisottot teha.

Mis siis, et Lemmikbeibul on esimese asjana alati näpud püsti, et eitee, eitaha, eiole, on ta ometigi üüratult tänulik minult täna saadud saiavormi retsepti üle, mille ma talle oma sajanditevanusest toiduplekilisest kokaraamatust paljundasin.

Ja vaatamata sellele, et meestest teab ta kõike ja mina mitte midagi, on siiski elus mõned asjad, mida mina talle õpetada võin :)

4 comments:

lemmikbeib said...

Aga nõudsid ma ikka ei pese, sest selleks on masin ja kui masin on katki, siis on mees :p
Ja kartuleid ma ka ei koori, sest mul on küüned ja kui härra tahab kardulasi, koorigu ise :p

LegaalneBlond said...

Ootame, vaatame :)))

liis said...

Kas meiega ka sheeriksid spetsiaalse saiavormiretsepti kama, palun? :)

LegaalneBlond said...

Saiavorm on väga lihtne. Selleks läheb vaja 1 sai, 2 muna, 1 pakk kohupiima, 3/4 klaasi suhkrut ja vist oli kaks klaasi piima (ma panen tunde järgi).

Kõigepealt klopid lahti ühe muna, paned juude poole suhkrukogusest ja valad 1 1/2 kl piima juurde. Selles leotad saiaviile.

Teise muna ja ülejäänud suhkru ja piima segad ära kohupiimaga.

Siis laod kihiti võitatud või õlitatud vormi. Minul on selleks siuke spetsiaalne kuumakindlast klaasist kauss, vanaaegne. Kiht saia, kiht kohupiima. Ühe kihi panen veel mustsõstramoosi, mulle maitseb.Pealmine kiht on sai, sinna valan veel leotamisest järgi jäänud piima, siis veel peale võitükikesed. Ja ahju, võtab u 45 minutit 200-ses ahjus. Kokaraamat on nii vana, et seal pole aegu ega kraade. Vaatan läbi ahjuukse klaasi, kuidas vorm on.

Maitsestada võib ka kaneeliga, sukrukogus on samuti igaühe maitseasi.

Ei midagi keerulist :)