24 February 2010

Minu Vabariigi aastapäev



Minu Vabariik on alati suure tähega. Isegi siis kui keelenõuanne arvab, et õigem oleks kirjutada "vabariigi aastapäev", jään ma endale kindlaks. Isegi kui peaks sada surma ma seepärast surema, kirjutan ikka - Vabariigi aastapäev. Ja nii ongi.



Vabariigi aastapäeva eelõhtu möödus küpsetamise tähe all. Kõigepealt küpsetasin juustukoogi. Laps meisterdas paberist kaunistusi tordile - rukkililli ja suitsupääsukese. Aga kui ma hakkasin hommikul torti ilusaks tegema siis selgus, et Siim - va isamaareetur - oli öösel musti kassitegusid toime pannud ja kaks rukkilille ja suitsupääsukese öösel ära varastanud. Tuli lapsel ruttu uued meisterdada, sest ega õige kodanik ei lase sellistel pisiasjadel häirida riigi sünnipäeva tähistamist.



Teisena küpsetasin leiba ka nagu õige Eesti naine. Leib sai kaasa võetud traditsioonilisele tähistamisele Lahemaa metsade vahele. Oi kui hea oli metsseapraad ja põdraliha leiva peal.




Elagu Eesti!



No comments: