22 March 2018

Paneme raha tööle

Minu taustalugu on see, et ma olen u. 8 aastat pangas töötanud. Aga mitte rahainimesena vaid juristina. Ja praegusel hetkel on mul tuliselt kahju, et ma noisse rahaasjadesse rohkem ei süvenenud.

Tahan õppida investeerima. Täna tundub see mulle ülikeerulise valdkonnana. Ja see ajab mind pisut närvi ja teisest küljest vihale ka, miks ma ei peaks seda ometi selgeks saama! Kui keeruline see olla saab? Mul, kes ma olen kõrgharitud ja keskmisest rahateadlikum.

Käisin siin üks õhtu ühel rahateemalisel koolitusel ja sellistel koolitustel-seminaridel alati öeldakse, et "tore, et kuulasite aga palun hakake peale ürituse lõppu ka reaalselt tegutsema". Muidu olevat oht muutuda lihtsalt üheks seminar-junkie`ks, kuid elu sellest ei muutu.

Ühesõnaga mul on paar sammu tehtud helgema tuleviku poole. Mõni aeg tagasi avasin näiteks LHV pangas konto. Et kunagi aktsiaid ostma hakata. Seal pangas pidavat kõige mõistlikumad tasud olema. Täna astusin sisse Bondora platvormile ja kandsin sinna oma portfelli 5 eurot! Ma kohe huviga tahaks näha, mis selle rahaga seal juhtuma hakkab. 40-aastaselt ma pensionile enam minna ei saa aga ehk siis 60-aastaselt? Eriti kui lugeda praegu meediast seda, kuidas 50 tuuris naised enam tööjõuturule nö ei kõlba või siis makstakse neile märkimisväärselt väiksemat palka. Aga mina viskaks rahulikult jalad seinale, jooks kakaod ja vaataks, kuidas täna sisse pandud 5 eurot ise minu jaoks tööd teeb.

Kui on häid nõuandeid-soovitusi selles vallas, oleks üks suur kõrv :)

3 comments:

mimikri said...

Tervitused teiselt keskealiselt, kes alustas investeerimisega 1,5 aastat tagasi:) Minu alguse suureks tõukeks oli Kristi Saare ja tema lihtsad ja arusaadavad kirjutised, mille lugemise järgeselt ei tundunud investeerimine enam kosmoseteadusena ja liitintressi võlu sai ka selgeks. Nüüdseks on portfellis nii aktsiaid, idufirmade osakuid kui ühisrahastust. Ja rahast rääkimine ei tundu enam patt, kuigi on vähe tuttavaid, kellega ma seda harrastan. Enamik küsib, et "kuidas siis investeerimine läheb", umbes sellisel toonil, nagu et ahah, endiselt tegeled tantraga/leviteerimisega/haldjakeele õppimisega. Nii siis nokerdangi üksi ja olen oma edusammude üle õnnelik:) Bondorast populaarsem on Mintos, Aga soovitaksin vaadata ka kinnisvara laenude platvorme, nt. Estateguru.

LegaalneBlond said...

Kristi Saare on mulle ka silma jäänud. Liitintress juba selge :D

Kohati on imelik tõesti et investeerimine on juba nagu esoteerika - vaadatakse imelikult, kui sellest kõva häälega rääkima hakkad.

Ja aitäh, vaatan teisi platvorme ka!

Bianka said...

Mina olen aktsiatega alati mööda pükse saanud. Sest selleks, et targad võidaksid, peavad lollid kaotama :P Ja neil vähestel kordadel, kui minu portfellis oleval firmal hakkas hästi minema, aktsiahind tõusma, lahkus firma börsilt ja väikeaktsionäridele tehtav pakkumine oli niru. Võta või jäta, pärast pole sul üldse võimalik oma aktsiatest lahti saada.

Aga ühe investeeringuga olen küll rahul. Mu klassivend määris mulle pähe 3. pensionisamba 18 aastat tagasi. Maksin sealtmaalt 1000 krooni kuus (60 eurot), kusjuures sain igal aastal sellelt summalt tulumaksu tagasi ja nüüd, kui hakkan pensionile minema, saan 160 eurot kuus lisapensioni 10 aasta jooksul. Selleks, et mu tavapension samas summa võrra suurem oleks olnud, oleks pidanud mul olema vast topelt suurem palk, aga 60 eurot kuus ära maksta polnud eriti tunda. Aga praegu saada 160 eurot kuus juurde on suur asi. Viimane teenustasu muidugi ajas mul harja punaseks: kogunenud summalt 10% pensioni arvestamise teenustasuks tundus ikka liig küll. Aga samas tagas mulle leping igal aastal 4% intressi sinnani kogunenud summalt, mis tänapäeva pangahoiuste intressiga võrreldes on suur asi.

a.