21 March 2017

Minu büroo, astuge ligi.

Mingitel segastel ja suguvõsast tulenevatel asjaoludel olen ma läinud õppima ülikooli (endal keskkooli lõputunnistusel ainult kolmepuru) ja isegi lõpetanud Tartu Ülikoolis õigusteaduskonna. Muidugimõista ei paista see mulle peale vaadates kuskilt välja ja olgem ausad, ega see juristitöö pole päris minu eriala ka.

Kusjuures ma isegi olen töötanud pikki aastaid juristina.

Mida see õppimine mulle aga andis on väärtuslik talupojamõistus ja arusaamine, et igal asjal peab olema algus ja lõpp, objekt ja subjekt ning väga tungivalt võiks kõik su asjaajamine olla kirjalikku taasesitamist võimaldaval kujul. See on muidugi selline lihtsustatud mudel. Aga kuskilt peavad kõik nüansid ka alguse saama.

Juriidilisi tehinguid ja toiminguid võib ka võrrelda puslega. Kui üks tükk on puudu või vigane, ei ole ka lõpptulemus soovitav või õiguspärane. Detailidesse mitte laskudes pusisin ma ükspäev ühte tsiviilhagi kirjutada. Esimest korda elus. Kirjutan ja kirjutan, kõik detailid, asjaolud, mured ja summad koos aga no ei jookse pusle kokku. Julgen öelda, et paljude juristide peamine töömeetod on rääkimine :) Räägid kolleegiga kõvasti juttu ja arutad ja siis äkki plaksti saad aru, kuhu koer on maetud. Nii helistasin minagi kohe ühele kolleegile, kes juhtumisi oli ka minu eksabikaasa :), kogenud juristile ja rääkisin oma loo ära. Ta ütles selle peale täpselt ühe lause, mis panigi mu pusle kokku. Ühe lause!

Nüüd olen ma mõnda aega aitanud oma tuttavat, kes soovis kunagi osta ühe kinnistu aga tehing jäi müüjast tulenevatel asjaoludel ära ja nüüd see müüja nõuab mingi kompensatsiooni, milleks tal mingit õigust pole. Tuttav murelik, müüja viimane bluffija - pillub tähtsaid termineid nagu võlaõigus, suuline leping ja olukorra taastamine endisel kujul. Ja saate aru, inimene ongi täitsa tõsiselt mures aga andke andeks, mul on naljakas :) Nagu jumal tänatud, et mulle anti 5 aastat mõistust kaasa, et oma edaspidises elus hakkama saada ja vajadusel teisigi aidata.

Tulge  minu büroosse :)



No comments: